آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

بوفه‌ها از آن دسته وسایلی هستند که معمولاً انرژی و وقت زیادی برای انتخاب آن‌ها صرف می‌شود. درواقع این وسایل می‌توانند جلوه‌ی جذاب و خاصی به محیط سالن پذیرایی خانه شما ببخشند. بسیاری از خانم‌های ایرانی خواهان آن هستند که مجسمه‌ها و وسایل دکوری و یا ظروف خاص خود را در جایگاهی منظم و مشخص بچینند و از زیبایی بصری این وسایل درون بوفه لذت ببرند. امروزه مدل‌های مختلف بوفه‌های چوبی و غیر چوبی در مارکت‌های مختلف به چشم می‌خورند. در ادامه قصد داریم تا با معرفی انواع بوفه و ویترین‌های شیک و تزیینی و تبیین جایگاه ویترین در منزل و دفتر به شما در خرید این تجهیزات کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اصول محوطه سازی در ساختمان

انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی و شیک

اگر بخواهیم بوفه‌ها و ویترین‌ها را در دسته بندی‌های مختلف قرار دهیم، باید آن‌ها را بر حسب طراحی و نوع متریال به کار گرفته شده در ساختمان‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم بندی کنیم. امروزه بوفه‌های مدرن و سلطنتی همچنان در بسیاری از خانه‌ها حضور پیدا می‌کنند

بوفه و کمدهای سلطنتی

بوفه‌های سلطنتی معمولاً با سبک دکوراسیون کلاسیک تطابق بیشتری دارند. این بوفه‌ها تزیینات زیادی دارند و طراحان به جزئیات آن‌ها توجه بیشتری داشته‌اند. خطوط منحنی نسبتاً زیادی حین طراحی کلی این وسایل به چشم می‌خورد. معمولاً رنگ بوفه‌های سلطنتی، قهوه‌ای، طلایی، سفید و یا ترکیبی از قهوه‌ای و طلایی است. نقش‌های برجسته و بارز موجود بر روی این بوفه‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن‌ها هستند.

اغلب افرادی که از مبلمان و میز غذاخوری سلطنتی استفاده می‌کنند، به دنبال خرید بوفه‌های سلطنتی با تزئینات فراوان طلایی می‌باشند. توجه کنید که این تزیینات فراوان، باعث شلوغ شدن محیط می‌شوند، پس اگر سالن پذیرایی منزل شما کوچک است، اصلاً به خرید بوفه‌های سلطنتی فکر نکنید.

بیشتر بخوانید:‌ خانه‌ی هوشمند چیست؟ میزایا و معایب خانه‌ی هوشمند

بوفه‌های مدرن

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

اگر دکوراسیون منزل شما به صورتی طراحی شده است که از وسایل مدرن در آن زیاد استفاده کرده‌اید، باید به سراغ خرید ویترین‌ها و بوفه‌های مدرن بروید؛ زیرا اشکال مستطیلی و فرم‌های خاص این بوفه‌ها تنها در خانه‌هایی با طراحی مدرن، جذاب به نظر می‌رسد. توجه کنید که معمولاً از شیشه برای پوشاندن تمامی زوایای این بوفه‌ها استفاده نمی‌شود، پس استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد تمایز در دکوراسیون منزل شما گردد.

بیشتر بخوانید: ۲۱ ایده‌ی طلایی برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک

این نکته را در نظر داشته باشید که چیدمان وسایل در این بوفه‌ها، باید با دقت بیشتری انجام شود؛ زیرا چیدن ظروف کریستال در ویترین‌های مدرن اصلاً جالب نیست. بهتر است از مجسمه‌ها و وسایل هنری متفاوت‌تری برای پر کردن قفسه‌های مختلف ویترین‌های مدرن استفاده کنید

بوفه‌های کوتاه و فانتزی

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

امروزه با توجه به محدود شدن فضای سالن پذیرایی در بیشتر خانه‌ها، بوفه‌های کوتاه و فانتزی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. این بوفه‌ها خیلی مناسب هستند و خود را در یکی از قسمت‌های خانه جای می‌دهند تا بتوانند ظروف و لوازم هنری که شما مد نظر دارید را به خوبی به نمایش بگذارند. برخی از انواع این وسایل دارای چند کشور هستند و شما می‌توانید از این محیط نیز برای گذاشتن وسایل استفاده کنید تا یک شیء دکوراتیو داشته باشید و در کشو وسیله هایی را بگذارید.

توجه کنید که از این بوفه‌های کوتاه و فانتزی، ماها برای پوشاندن فرورفتگی دیوار یا بخش‌های مختلف خانه هم استفاده می‌شوند. این بوفه‌ها ظاهر رسمی ندارند و در بسیاری از محیط‌ها قابل استفاده هستند. البته در هنگام خرید این ویترین‌های تزیینی، باید به سبک دکوراسیون حاکم در منزل خود نیز دقت کنید تا وسایل شما با ظاهر کلی این بوفه‌ها همخوانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ۸ ترند برتر دکوارسیون

بوفه‌های فلزی و مینیمال

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

اگر طراحی منزل شما به سبک مینیمال انجام شده است، بهتر است خرید بوفه‌های چوبی با یراق آلات طلایی را برای همیشه فراموش کنید. شما باید از بوفه‌های فلزی و یا استندهای مینیمال برای چیدن گلدان‌ها و بشقاب‌های نقاشی شده و سایر مجسمه‌های خاص و غیر تکراری استفاده نمایید تا بتوانید وسایل جذاب و منحصر به فردی که در خانه دارید را در بوفه بچینید. توجه کنید که در طراحی مینیمال از هرگونه شلوغی دوری می‌شود. پس با چیدن یک بوفه خلوت و بدون شیشه، شما می‌‌توانید به راحتی زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود را چند برابر کنید. با توجه به این که فضای خانه های امروزی کوچک تر شده بوفه های مینیمال بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

بوفه‌های نور دار

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

امروزه بوفه‌های مدرن و ماها سنتی با تجهیزات و سیم کشی‌های خاصی نصب می‌شوند تا بتوانند به عنوان یک شب خواب جذاب مورد استفاده قرار بگیرند و در طول شب نیز به زیبایی و آرامش محیط سالن پذیرایی بی افزایند. شما با در نظر گرفتن مقدار بودجه، نوع طراحی و سلیقه شخصی، می‌توانید از بوفه‌های سنتی، مدرن و یا مینیمالِ نور دار استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که مصرف برق این بوفه‌ها زیاد نیست، چرا که شما تنها در هنگام شب نور آن‌ها را وصل خواهید کرد. معمولاً از چراغ‌های کوچک یا لایت لاین‌های جذاب در طراحی و ساخت این بوفه‌ها استفاده می‌شود. اگر به دنبال محصولاتی متفاوت و در عین حال جذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً محصول نهایی را از سری ویترین‌های نور دار انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: پنج سوال که قبل از تغییر دکوراسیون باید از خود بپرسید

بوفه‌های بلند و کشیده

آشنایی با انواع بوفه‌ها و ویترین‌های تزیینی زیبا و شیک

طبق معرفی جایگاه ویترین در منزل و دفتر این بوفه‌ها برای استفاده در قسمت‌های کنج و گوشه بسیار مناسب هستند. بوفه‌های بلند ممکن است در حالت مینیمال و یا به صورت کاملاً سلطنتی طراحی شده باشند. شما با در نظر گرفتن دکوراسیون حاکم در منزل، می‌توانید از انواع مختلف ویترین‌های بلند و کشیده استفاده کنید. فراموش نکنید که این بوفه‌ها سقف خانه شما را بلندتر نشان می‌دهند.

اگر تنها چند وسایل دکوری جذاب دارید و دوست دارید که بدون پر کردن بوفه از ظرف، یک ویترین جذاب بچینید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به خرید بوفه‌های کشیده و بلند فکر کنید. زیرا فضای کم اشغال شده توسط این بوفه‌ها در هر طبقه، برای چیدن وسایل هنری مد نظر بسیار مناسب است. در نظر بگیرید که انتخاب هوشمندانه و درست به خاطر باریک بودن بوفه و نوع چیدمان ،خلوت یا شلوغ، می‌تواند به افزایش جذابیت خانه شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۱۸ ایده‌ی ارزان و کاربردی برای چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

بوفه با سبک کلاسیک

با توجه به تعریف هایی که از بوفه مدرن می شود اما سبک طراحی بوفه های کلاسیک و جزئیاتی که بر روی آن ها کار می شود جلوه ی خاصی به دکوراسیون منزل شما می دهد. اگر به تجملات و دکوراسیون لوکس علاقه دارید بوفه های کلاسیک گزینه یمناسب به حساب می آیند. بوفه های کلاسیک با خطوط منحنی و برش خورده طراحی می شوند و اگر کلکسیون هایی از وسایل قدیمی دارید انتخاب یک ویترین یا بوفه با سبک کلاسیک توصیه می شود

مزایای خرید بوفه و ویترین و تأثیر آن در دکوراسیون خانه

بوفه، ویترین و استندهای فلزی یا چوبی از جمله وسایلی هستند که اگر به درستی توسط مشتریان انتخاب شوند، می‌توانند تأثیر شگفت انگیزی بر افزایش جذابیت اتاق یا سالن پذیرایی داشته باشند. توجه کنید که دیگر پر کردن بوفه‌های بزرگ و سنگین با وسایل دکوری کم اهمیت رایج نیست.

بهتر است به سراغ استندها، بوفه ها و یا کنسول‌هایی بروید که طراحی مناسبی دارند و باعث شلوغ دیده شدن محیط زندگی شما نمی‌شوند. استفاده از بوفه‌هایی که از قالب‌های جدید فانتزی و مدرن در ساخت آن‌ها استفاده شده است، می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر محیط زندگی شما کمک کند. فراموش نکنید که بوفه‌ها می‌توانند فضای کلی دکوراسیون شما را تغییر دهند و خانه شما را از حالات مسافرخانه‌ای (خانه‌های بدون لوازم تزیینی)، به فضایی گرم و دلپذیر تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فرش دستبافت

در نظر داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بوفه، در نظر گرفتن دکوراسیون سایر لوازم منزل است. اگر از سبک کلاسیک، سلطنتی و یا وینتیج خوشتان می‌آید، باید به دنبال بوفه‌هایی باشید که با شکوه و هیبت بزرگی دارند و به دکوراسیون منزل شما جلا می‌دهند. این ویترین‌ها معمولاً نقوش بسیار زیادی دارند و از ظروف قدیمی برای جذاب‌تر شدن محیط خانه در آن‌ها استفاده می‌شود

قبل از خرید بوفه به چه نکاتی توجه کنیم

مهمترین نکته ای که هنگام خرید بوفه و ویترین باید به آن توجه کنیم سبک دکوراسیون منزل و این که قصد قرار دادن چه نوع وسایلی در وینرین داریم. نکته ا دیگری که باید در نظر داشته باشید انتخاب ابعاد مناسب با توجه به فضای خانه شماست. بهتر است قبل از خرید محل قرارگیری ویترین را مشخص کرده باشید تا هنگام خرید دچار سردرگرمی نشوید.

خرید بوفه را در مرحله آخر لوازم دکوراسیون و بعد از مشخص شدن مدل مبلمان، پرده، فرش، کاغذ دیواری یا رنگ دیوار، لوستر و … قرار دهید چرا که همه ی این موارد نقش مهمی در تعیین سبک دکوراسیون دارند.

بیشتر بخوانید: چطور دکوراسیون بهاری را به خانه بیاوریم

سخن پایانی از جایگاه ویترین در منزل

فراموش نکنید که ابعاد بوفه را نیز با حجم کلی وسایل دکوری و سالن پذیرایی مقایسه کنید؛ زیرا بوفه‌ها امروزه با طرح‌های مختلف در ابعاد متفاوت تولید و روانه بازار می‌شوند. برخی از آن ها فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهند و برای خانه‌های آپارتمانی و کوچک مناسب‌ هستند.

شما می‌توانید بسیاری از مدل های جدید بوفه و ویترین را در فروشگاه آرک مشاهده کرده و از طریق سایت این فروشگاه، محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید. توجه نمایید که امروزه برند‌های مختلفی مشغول به تولید انواع ویترین بوفه و لوازم این چنینی هستند. در نتیجه سعی کنید به دنبال محصولاتی باشید که از چوب ام دی اف یا فلز با کیفیت تهیه شده‌اند تا مجبور به خرید مجدد و تعویض این لوازم پس از گذشت مدت کوتاه نشوید.

بیشتر بخوانید: چگونه خانه‌ی کم نور خود را روشن کنیم؟

منبع: arkshop.ir

دیدگاه خود را بنویسید