ابعاد میز پینگ پنگ چقدر است؟

ابعاد استاندارد میز تنیس-اندازه میز تنیس-اندازه میز تنیس استاندارد-ارتفاع میز تنیس استاندارد-ابعاد میز پینگ پنگ

با توجه به ابعاد میز پینگ پنگ، یکی از رایج ترین رشته های ورزشی مردم جهان تنیس روی میز است . تنیس روی میز از جمله ورزشهای راکتی است که به صورت تیمی انجام می‌شود. برای اجرای بازی بهتر است ، بازی روی میزی با ابعاد استاندارد انجام شود.

امروزه ورزش در خانه با توجه شرایط جامعه از دغدغه های هر خانواده‌ای هست. یکی از ورزشهای خوب و پر کالری تنیس روی میز می باشد که میتوان در پارکینگ واحد های آپارتمانی و یا داخل آپارتمان از آن بهره گرفت. با توجه به اشکال و ابعاد میز های موجود در بازار که به شکلهای تا شو موجود است .می توان ساعات خوش و مفرحی با میز های تنیس روی میز یا همان پینگ پنک برای خانواده در داخل خانه درست کرد.
ابعاد استاندارد میز تنیس باعث شده معلولین نیز این ورزش را به صورت تفریحی و حتی در سطح جهانی و پاراالمپیک انتخاب کنند.


با اینکه ابعاد میز تنیس روی میز کوچک می باشد ولی بر خلاف تصور عموم، بازی بسیار پرتحرک و پر افت و خیزی است . سرعت توپ در این ورزش با توجه به ابعاد میز پینگ پنگ که کوچک است به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می رسد به عبارت دیگر توپ در هر ثانیه ۵۰ متر طی می کند.
مهمترین ویژگی بازی تنیس روی میز این است که در آن تقریبا کل اندام ها و حواس در حال تحرک و استفاده هستند.و موجب میشود دو نیمکره مغز همزمان کار کند و قوی شود.

ابعاد میز پینگ پنگ

سطح فوقانی میز یا سطح بازی (Playing area) به شکل مستطیل به طول ۲متر و ۷۴ سانتی متر و عرض ۱متر و ۵۲۵ سانتی متر است که در ارتفاع ۷۶ سانتی متری از کف زمین قرار می گیرد.

ارتفاع استاندارد میز پینگ پنگ ۷۶ سانتی‌متر است

ارتفاع تور میز پینگ پنگ

یک میزپینگ پنگ استاندارد باید توسط یک تور به دو قسمت کاملا مساوی تقسیم شود. تور میز تنیس باید به صورت موازی با دو عرض میز نصب شود و ارتفاع آن ۱۵٫۲۵ سانتی‌متر و طول آن باید از هر طرف ۱۵٫۲۵ سانتی متر اضافه‌تر از عرض میز باشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه‌‌های مجردی مردانه

ضخامت میز پینگ پنگ

شایان ذکر است ضخامت میز پینگ پنگ، بسیار اهمیت دارد که در میزهای مختلف متغیر است و این ضخامت در میزان کیفیت میز بسیار تاثیز گذار است. ضخامت میز پینگ پنگ در اندازه های ۱۲ میلی‌متر، ۱۶ میلی متر، ۱۹ میلی متر، ۲۲ میلی متر و ۲۵ میلی متر بوده که بر اساس کاربرد میزها، متفاوت است. میزهای تنیس روی میز با ضخامت ۲۵ تا ۳۰ میلی متر در سطح حرفه ای و برای باشگاه ها و مسابقات انتخاب می شوند، ولی برای استفاده در منزل متناسب با جیبتان سرمایه گذاری کنید.
میز پینگ پنگ استاندارد می تواند از هر جنسی باشد مشروط بر اینکه اگر یک توپ استانداری را در هر قسمت از میز از ارتفاع ۳۰ سانتی متری رها کنیم پس از برخورد به میز جهش ۲۳ سانتی متری به سمت بالا داشته باشد. معمولا سطح بازی به صورت یکنواخت تیره و مات است تا بتواند از بازتاب نور جلوگیری کند ولی کناره های میز را شامل نمی شود و کناره های میز پینگ پنگ استاندارد دارای حاشیه ۲ سانتی سفید رنگ می باشد.

بیشنر بخوانید: بیش از ۱۰۰ طرح زیبا میز دیواری تلویزیون

میز پینگ پنگ مینی

میز پینگ پنگ مینی طرح تاشو چمدانی ویژه آپارتمان و فضا های محدود. این میز همانگونه از نام و طرحش مشخص است ویژه آپارتمانها و منازل کوچک می باشد لذا برخی‌ها به آن میز پینگ پینگ آپارتمانی هم می‌گویند. این نوع میز قابل حمل بوده و به راحتی برای کودکان قابل استفاده است .
ابعاد میز پینگ پنگ خانگی یا تاشودر حالت باز شده ۷۶* ۱۰۰ *۱۸۰ و به صورت تاشده ۱۰۰* ۱۰* ۹۰ می باشد.
میز پینگ پنگ حرفه ای بسته به نوع و سلیقه افراد می تواند چهار چرخ و هشت چرخ باشد و قابلیت حمل و نقل از ویژگیهای مهم این نوع میزها می باشد.

بیشتر بخوانید: انواع مدل های جدید میز تلویزیون

لطفا نظر خود را با بقیه به اشتراک بگذارید و یا اگر میزی دارید که میخواهید عکس و تجربه‌ی استفاده از آن را با بقیه به اشتراک بگذارید،در قسمت نظرات تجربه و عکس آن را برای ما ارسال نمائید تا منتشرش کنیم.

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط


۴ Responses

دیدگاه خود را بنویسید