نکات مهم در خرید مبلمان

نکات مهم در خرید مبلمان منزل-نکات مهم در خرید مبل راحتی

انتخاب و خرید مبلمان خانه هم می تواند جذاب باشد و هم می تواند به یک کابوس جدی تبدیل شود. یافتن یک مبلمان راحت، مناسب، ارزان و متناسب با سلیقه کار راحتی نیست. ما در این مقاله نکات مهم در خرید مبلمان را برای شما توضیح داده‌ایم.

انتخاب و خرید یک مبلمان مناسب، کاری بسیار سخت و طاقت فرساست چرا که نمی‌توان انتظار داشت تا تمام اجزای مبلمان مطابق سلیقه و راحتی ما طراحی شده باشد. علاوه‌بر این، قرار نیست که بعد از چند روز این مبلمان را کنار گذاشته و دوباره با هزینه‌ای بالا مبلمان جدیدی را جایگزین کنید. خلاصه اینکه، انتخاب مبلمان، نیازمند در نظر گرفتن عوامل متعدد تجربی و زیبایی شناختی است.

در این مقاله، به شما یاد می‌دهیم که چه طور، مبلمان خود را خیلی حرفه‌ای انتخاب کنید. برای یک انتخاب درست، موارد زیر را در نظر بگیرید.

نکات مهم در خرید مبلمان منزل و کارکرد آن

نخستین مساله‌ای که هنگام خرید یا عوض کردن مبلمان باید درنظر گرفت، کاربرد آن است. قبل از خرید یا تعویض، اول از خودتان بپرسید که نیازتان چیست؟ مثلا، با توجه به هر اتاقی و فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌گیرد، باید مبلمان خاصی را در نظر گرفت. تخت برای اتاق خواب، صندلی و مبل برای اتاق نشیمن و… هرکدام مستلزم انتخاب متفاوتی است. همچنین، هریک از افراد خانواده را در انتخاب خود مدنظر قرار دهید. ایا در خانواده کسی هست که مبلمان راحت دوست دارد؟ آیا نیاز به فضا یا کمد بیشتر برای جمع کردن اسباب‌بازی‌های کودک دارید؟ پس از فکر کردن به این سوالات ابتدایی، توجه بیشتری به موارد بعدی که به آنها می‌پردازیم، داشته باشید.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل-نکات مهم خرید مبلمان منزل
توجه به کارکرد مبلمان یکی از نکات مهم در خرید مبلمان منزل است

بیشتر بخوانید: چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل

راهنمای خرید مبلمان مناسب مختص هر فضا

فضای هر اتاق خانه، استفاده مختص خود را داشته و بنابراین، نیازمند مبلمان خاصی است. این فضاها طبق کاربردی که دارند مرتب می‌شوند. مثلا، اتاق غذاخوری، برای صرف غذا، اتاق نشیمن، برای استراحت و جلسه، اتاق خواب برای خوابیدن و سایر اتاق‌ها نیز با اهداف مشخصی باید چیدمان شوند. بنابراین، اگر قصد فهرست برداری از مبلمان مورد نیاز خود را دارید، به این کارکردها دقت کنید. مثلا ممکن است بخواهید تلویزیون در اتاق خواب پوشیده باشد یا اصلا به آن نیاز نداشته باشید. شاید هم نیاز به فضایی دنج و آرام، با نوری خوب در اتاق خواب خود داشته باشید؛ البته همه اینها به فضای خالی موجود در اتاق‌های شما بستگی دارد.

مثلا، پیشنهاد می‌شود در اتاق خواب به جای استفاده از میز کنار تخت، از فضای دو طرف آن برای قرار دادن شخصی‌ترین وسایل خود نظیر کتاب مورد علاقه و چراغ مطالعه استفاده کنید. این سبک اتاق به خوبی شخصی بودن و شوق افراد حاضر در آن را نشان می‌دهد.

نیازهای شخصی خود را مشخص کنید

برای فضایی مانند اتاق خواب، بسته به اشخاصی که از آن استفاده می‌کنند، باید نیازهای مختلفی درنظر گرفت. یک نفر، به یک تخت تکنفره نیاز دارد در حالیکه اگر در اتاقی دو کودک می‌خوابند باید برای آن دو تخت یک نفره مجزا یا یک تخت دو طبقه خرید. علاوه بر این، نیازها می‌توانند از این هم شخصی‌تر شوند. اتاق کودک ممکن است نیاز به دو میز مطالعه یا فضای مطالعه بیشتری داشته باشد. بنابراین، می‌توانید تمام نیازهای خود را لیست برداری کنید. آنچه که مهم است، این است که باید نیازهای همه و چگونگی رفع آن را در نظر بگیرید.

مبلمان مکمل

برای پاسخگویی به برخی نیازها، نیاز به بعضی تکه‌های مبلمان به عنوان مبلمان مکمل نیز هست. این قطعات شامل فضای کمد، گنجه و… می‌شوند که وجود آنها برای نظم دهی بسیار مهم است. مثلا، یک اتاق شاید به کتابخانه، میز، صندلی و کمد بزرگتری نیاز داشته باشد. در اتاق غذاخوری هم می‌توان از یک کمد برای قراردادن ظروف و وسایلی که در آشپزخانه برای آن جا نیست استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: میز کامپیوتر جدید و شیک

ابعاد، اندازه و فرم مبلمان

بلافاصله پس از آنکه مشخص شد به چه مبلمانی نیاز دارید، نوبت انتخاب ابعاد، اندازه و شکل آن می‌شود. بخصوص از نظر زیبایی شناسی، سبک و فضای موجود در خانه، باید به انتخاب و خرید مبلمان مورد نظر پرداخت.

لحاظ کردن این موارد به صورت عینی و عملی مستقیما به کارکردی که از آن مبلمان می‌شود بستگی دارد. به عنوان مثال باید به این نکته توجه کرد که مثلا روی این میز چند نفر قرار است غذا بخورند؛ چند مهمان بر سر این میز خواهند نشست؟

فرم و شکل مبلمان نیز برای خرید از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باید تمام مسایل زیبایی شناختی را در آن لحاظ کرد.

برچسب‌ها: , , ,
منبع:

مطالب مرتبط

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی با هزینه کم و ارزان

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی (هزینه ۱۰۰ هزار تومان)

گلدان‌ها و گل‌های داخل آن طراوت و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌دهد. در این بخش از آموزش‌های خودت بساز، یک گلدان زیبا به رنگ مشکی طلایی آموزش دادیم که فقط با ۱۰۰ هزار تومان (هزینه خرید رنگ و اسپری رنگی) آماده تزئین خانه‌تان است.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید