نقش کشو در دکوراسیون

نقش کشو در دکوراسیون

طراحی و ساخت کشو در ترکیب ساختار برخی از لوازم دکوراسیونی- کاربردی مانند میز آرایش، پاتختی، میزتحریر، کمدهای تمام کشودار، بعضی از میزهای پذیرایی و حتی تختخواب‌ها و بسیاری نمونه‌های دیگر از این دست، علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، یکی از راهکارهای مناسب جهت تقسیم بندی محدوده فضای اشغال شده توسط آن لوازم به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید : راهکار هایی برای سامان دادن به بی نظمی در خانه

با هدف استفاده بهینه از فضا، نمونه های کاربردی مستقلی از کشوها با ابعاد و جنس های مختلف شامل فلز، چوب و پلاستیک تولید کرده اند که در میان آنها انواع پلاستیکی به جهت داشتن مزایای متعدد از اهمیت ویژه ای برخوردارند، این مزایا عبارتند از:

نقش کشو در دکوراسیون

با توجه به چرخ دار بودن اغلب مدل های آنها، حمل ونقل و جابه جایی شان به راحتی انجام پذیر است.با آب و موادشوینده به طور مستقیم قابل شست وشو هستند.

تنوع در فرم ظاهری و همچنین رنگ آمیزی این کشوها، امکان استفاده در اکثر مکان های کاربردی را با هر پالت رنگی فراهم می سازد در نتیجه آنها را می توان حتی به طور مستقل در گوشه ای از اتاق کار، اتاق بچه ها، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: انتخاب کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

نقش کشو در دکوراسیون

به جهت پلاستیکی بودن اسکلت و کشوها، از وزن کمی برخوردارند. این قبیل کشوها در ابعاد مختلفی از بزرگ گرفته تا خیلی کوچک تولید شده اند لذا علاوه بر اقلام بزرگ خرده ریزها نیز می توانند کشوهای مخصوص خود را داشته باشند.

لازم به ذکر است که تنوع موجود در شکل، رنگ، ابعاد و همچنین کلیه موارد یادشده سبب شده است که این کشوها علاوه بر داشتن کاربردی مستقل، در اندازه های گوناگون برای تقسیم بندی مکان های کوچکتر همچون انبارها، کمدهای دیواری، کابینت های آشپزخانه و حتی کشوهای بزرگتر و بسیاری فضاهای دیگر مانند آنها مورد استفاده قرار گیرند.ولی صرف نظر از همه اینها، کشوها به عنوان یکی از راهکارهای استفاده بهینه از فضا، خود نیز نیازمند تقسیم بندی هستند که برای این منظور هم راه های گوناگونی وجود دارد ولی انتخاب هر کدام رابطه مستقیم با کاربرد آنها و در نتیجه لوازمی که برای قرار دادن در کشو در نظر گرفته شده دارد. به عنوان مثال به چند نمونه اشاره می کنیم:

بهترین روش برای تقسیم بندی و نظم بخشیدن به کشوهای کابینت های آشپزخانه، کاربرد تقسیم کننده های پلاستیکی است که در قالب سینی های چندخانه ای، دیواره دار و همچنین قوطی های دردار در فروشگاه های عرضه کننده لوازم پلاستیکی با ظاهری زیبا به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید: رنگ یا کاغذ دیواری؟ کدام یک برای خانه‌ی من مناسب است؟

اگر شیشه های ادویه جات و یا شیشه های عطر و لوازم آرایش و بهداشتی را در داخل کشوها قرار داده ولی از جابه جایی آنها به هنگام بازوبسته کردن کشو احساس نارضایتی می کنید، کافی است به یک و یا دو ضلع همجوار کشوی چوبی موردنظر دو عدد میخ با فاصله دلخواه و با توجه به نوع کاربرد نصب کنید، سپس یک تکه کش به طولی متناسب با فاصله دو میخ و همچنین لوازم مخصوص کشو، فراهم کرده و دو سر کش را به میخ ها متصل کنید. حال لوازم موردنظر را مابین کش و دیواره کشو قرار دهید. به این ترتیب کش مانع جابه جایی لوازم و احیاناً آسیب رسیدن به آنها هنگام باز و بسته شدن کشو می شود.

نقش کشو در دکوراسیون

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی، تیره بهتر است یا روشن؟

هنگامی که سرویس لیوان و یا استکانی را در بسته بندی مخصوص خود خریداری کرده اید، جعبه آن را دور نیندازید. شما می توانید از تقسیم بندی مقوایی داخل جعبه که به صورت شبکه ای بوده و برای جداسازی لیوان ها و استکان ها از هم به کار می رود، برای نظم بخشیدن به کشوی کوچک مخصوص جوراب ها، روسری و همچنین لباس های زیر استفاده کنید. با این کار هر تکه لباس در هر خانه ای از آن شبکه مقوایی جای گرفته و فضای داخل کشو همواره مرتب و منظم خواهد شد.

از جعبه ها و قوطی های محکم مواد و لوازم مختلف برای تقسیم بندی فضای داخل کشو استفاده کنید. به عنوان مثال جعبه های فلزی شکلات، گز، سوهان برای خرده ریزهای داخل کشوهای کابینت آشپزخانه، لوازم التحریر بچه ها، لوازم آرایشی، زیورآلات، ابزارآلات فنی کوچک، لوازم خیاطی، داروها و کاربردهایی مانند اینها بسیار مناسبند.

  • تنها کافی است پس از پر کردن فضای این جعبه ها، برچسبی نشانگر لیست مواد و لوازم داخل هر کدام را بر روی جعبه بچسبانید. این کار را بر روی نمای کشوهایی که خود عامل تقسیم بندی فضای کمد و یا انباری هستند نیز انجام دهید.
برچسب‌ها: ,
منبع: www.yjc.news

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی با هزینه کم و ارزان

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی (هزینه ۱۰۰ هزار تومان)

گلدان‌ها و گل‌های داخل آن طراوت و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌دهد. در این بخش از آموزش‌های خودت بساز، یک گلدان زیبا به رنگ مشکی طلایی آموزش دادیم که فقط با ۱۰۰ هزار تومان (هزینه خرید رنگ و اسپری رنگی) آماده تزئین خانه‌تان است.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید