رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

یکی از قسمت های مهم خانه که هنگام رنگ آمیزی دیوارها باید به آن توجه داشت، سقف است. افراد زیادی هنگام رنگ آمیزی دیوارها معمولا سقف را در نظر نمی گیرند و گمان می کنند که این قسمت بر زیبایی خانه تاثیری ندارد. اما این تصور کاملا غلط است و رنگ آمیزی سقف خانه زمانی که متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل انجام شود، زیبایی خانه را دو چندان می کند. بنابراین تصمیم گرفتیم که در این مقاله چگونگی رنگ آمیزی سقف خانه را در دکوراسیون های مدرن بررسی کنیم.

رنگ آمیزی سقف محیط نشیمن خانه چگونه باید انجام شود؟

انتخاب رنگ برای سقف ها قبل از هر موردی به سلیقه افراد بستگی دارد. اما معمولا بهتر است که سقف خانه با رنگ های روشن رنگ آمیزی شود. زیرا رنگ های تیره باعث تاریک شدن فضای خانه می شوند و سقف را نیز کوتاه نشان می دهند. اما اگر زمانی قصد رنگ آمیزی سقف با رنگ های تیره را داشتید، توصیه می شود که حتما به نورپردازی سقف توجه داشته باشید. به طور مثال می توانید با استفاده از لوسترها از تاریک شدن خانه جلوگیری کنید.

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

مورد مهم دیگری که توصیه می شود به عنوان یک فاکتور مهم در زمان رنگ آمیزی سقف در نظر گرفته شود، توجه به سبک دکوراسیون داخلی است. به طور مثال به رنگ هایی که در قسمت های مختلف منزل به کار رفته است، توجه داشته باشید. سپس برای سقف خانه رنگی را انتخاب کنید که به نوعی مکمل دیگر رنگ های موجود در منزلتان باشد.

طراحی سقف با استفاده از کاغذ دیواری و کناف

امروزه افراد زیادی برای طراحی دیوارها و سقف خانه خود از کناف استفاده می کنند. کناف ها در طرح ها و رنگ بندی های متنوعی وجود دارند که می توانید هرکدام را بنا به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. اما معمولا برای دکوراسیون های مدرن بهتر است که کنافی با طرح های ساده و تک رنگ انتخاب شود. از نظر قیمتی نیز کناف ها مقرون به صرفه هستند به همین دلیل برای خرید پیشنهاد می شوند.

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

علاوه بر کناف ها، کاغذ دیواری ها نیز می توانند باعث زیبایی دیوارها و سقف منازل شوند. کاغذ دیواری ها از نظر کیفیتی نسبت به کناف ها مناسب تر هستند و قیمت بالاتری نیز دارند. به علاوه استفاده از آن ها در محیط نشیمن و سقف باعث زیبایی و جذابیت چشمگیری می شود.

انتخاب رنگ مناسب برای سقف اتاق خواب های منزل

رنگ آمیزی سقف اتاق خواب ها نیز مانند محیط نشیمن اهمیت زیادی دارند. تمام مواردی که لازم است هنگام رنگ امیزی سقف محیط نشیمن در نظر داشته باشید، برای اتاق خواب ها نیز باید اعمال شوند. به طور مثال سقف اتاق خواب ها هم مانند محیط نشیمن بهتر است که با رنگ های روشن طراحی شوند. البته رنگ هایی ماند آبی تیره برای به کارگیری در سقف اتاق خواب ها گزینه مناسبی هستند.

این رنگ با نورپردازی بسیار زیبا به نظر می رسد، بنابراین اگر قصد استفاده از این رنگ را دارید، حتما سقف را با لامپ و چراغ های کوچکی که مخصوص قرارگیری در سقف اتاق خواب می باشند، طراحی کنید. در چنین شرایطی سقف اتاق در شب شبیه به آسمان می شود.

پیشنهاد دیگر ما به شما استفاده از رنگ های مخالف در اتاق خواب می باشد. به طور مثال می توانید کف اتاق یا فرش اتاق خواب را با رنگی تهیه کنید که مخالف رنگ سقف باشد. این کار باعث می شود که نمای دکوراسیون داخلی اتاق خواب زیباتر به نظر برسد.

استفاده از ترکیب رنگ آبی آسمانی و سفید در اتاق خواب

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

این ترکیب رنگ برای افرادی که به تاریکی علاقه ندارد، گزینه مناسبی است. مثلا می توانید دیوارهای اتاق را با رنگ سفید و سقف را با آبی آسمانی طراحی کنید. این ترکیب رنگی باعث بزرگ تر دیده شدن متراژ اتاق خوابتان می شود و بر روحیه افراد حاضر در اتاق خواب نیز تاثیرهای مثبتی می گذارد زیرا این رنگ به نوعی ضد افسردگی است.

استفاده از رنگ خاکستری برای رنگ آمیزی سقف اتاق خواب

ابتدا به این مورد توجه داشته باشید که رنگ خاکستری باعث کوچک تر نشان دادن محیط می شود و سقف را نیز کوتاه تر نشان می دهد. بنابراین بهتر است که اگر اتاقی بزرگ دارید، از این رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری از مزایایی مانند قابلیت ست شدن با تمام رنگ ها و مد روز بودن برخوردار است. بنابراین برای رنگ آمیزی سقف اتاق خواب های بزرگ گزینه مناسبی می باشد.

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

سقف اتاق کودک

سقف اتاق خواب های کودکان بهتر است که با رنگ های شاد رنگ آمیزی شود. زیرا رنگ های شاد باعث احساس سرزندگی و تاثیرات مثبت بر روحیه کودکان می شود. به علاوه تناسب میان رنگ سقف و وسایل های اتاق خواب کودک مانند فرش و پرده، زیبایی اتاق خواب را چند برابر می کند. دیگر موردی که باعث زیبایی بیشتر اتاق خواب کودک می شود، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح بندی های فانتزی برای طراحی سقف می باشد.

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن

سقف آشپزخانه

طراحی و رنگ آمیزی سقف آشپزخانه اصول خاصی ندارد. بنابراین در زمان رنگ آمیزی سقف این قسمت از خانه کاملا دستتان باز است. تنها نکاتی که بهتر است در نظر داشته باشید، تناسب رنگ سقف با سبک و دیگر وسایل های موجود در آشپزخانه است. همچنین رنگ خاکستری نیز علاوه بر اتاق خواب ها برای استفاده در آشپزخانه نیز پیشنهاد می شود. زیرا همانطور که پیش تر ذکر شد، این رنگ به آسانی با تمام رنگ ها و وسایل های موجود در دکوراسیون آشپزخانه ست می شود.

رنگ آمیزی سقف دکوراسیون به سبک مدرن


مهم ترین موردی که در زمان طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید به آن توجه شود، توجه به رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون است. با مطالعه این مقاله دریافتید که رنگ آمیزی سقف خانه تاثیرات مثبتی بر زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان به این قسمت توجه داشته باشید و نکات گفته شده در این مقاله را هنگام رنگ آمیزی سقف اعمال کنید. با رعایت این موارد در نهایت شاهد دکوراسیونی زیبا در منزلتان خواهید بود.

برچسب‌ها: , ,
منبع: decoranik.ir

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

تزیین کنار میز تلویزیون-تزیین پشت میز تلویزیون

۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

برای تزیین اطراف و پشت میز تلویزیون بهتر است تعادل را رعایت کنید. در این مقاله ایده‌های تزیین میز تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با الهام از این ایده‌ها کنار میز تلویزیون خود را به بهترین نحو تزیین کنید.


دیدگاه خود را بنویسید