با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

از اندازه‌ها برای ایجاد توازن یک اتاق استفاده کنید. در اتاق‌های دارای سقف و پنجره‌های بلند حداقل از یک شیء بلند برای رسیدن به تعادل استفاده کنید.

۱-کنترل وسایل اضافه

زیاد بودن وسایل در اندازه‌های مختلف، محیط را درهم و نامرتب نشان می‌دهد. به خصوص در مورد کتابخانه که کتاب‌ها و وسایل دکوری زیادی در آن جا می‌گیرد، وسایل هم اندازه را یکجا قرار دهید. کتاب‌های هم سایز، کریستال‌ها و ظروف مشابه را روی یک طبقه، کنار هم بگذارید. راه دیگر قرار دادن وسایل متفرقه داخل سبدهای حصیری یا چوبی هم اندازه است.

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

۲-خطای دید و پوشاندن نواقص

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

با کمک اندازه و تناسب‌ها، افکت ایجاد کنید. به عنوان مثال با استفاده از پرده‌های بلند و آویختن آن‌ها از سقف، ارتفاع را بلندتر نشان دهید و با خطای دید، نقص پنجره‌های کوچک، اتاق کوچک یا سقف کوتاه را بپوشانید.

۳-طرز قرار دادن کوسن ها

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

هنگام قرار دادن کوسن‌ها، تناسب را در نظر بگیرید تا بتوانید حالت‌های مختلفی ایجاد کنید. برای گرم نشان دادن محیط با توجه به ارتفاع مبل از چند کوسن که کنار هم قرار می‌گیرند، استفاده کنید و برای مرتب و جدید جلوه دادن فضا کافیست یک جفت کوسن بزرگ را گوشه مبل‌ها بگذارید.

۴-نوع قرار دادن بالش ها

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

قرار دادن کوهی از بالش‌های بزرگ روی تختخواب استفاده از آن‌ها را سخت و حتی غیرممکن می‌کند. بهتر است فقط یک جفت بالش را برای خواب در نظر بگیرید. کوسن‌های کوچک مربع شکل را بعد از آن قرار دهید و در ردیف بعد از یک یا دو کوسن‌ استوانه‌ای به عنوان تزیین استفاده کنید.

۵-پر کردن فضای خالی

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

از اندازه‌ها برای ایجاد توازن یک اتاق استفاده کنید. در اتاق‌های دارای سقف و پنجره‌های بلند حداقل از یک شیئ بلند برای رسیدن به تعادل استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از یک کمد یا تابلو بلند برای پوشش دیوار استفاده کنید.

۶-رنگ و تناسب

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

رنگ‌ها نیز تناسب دارند. رنگ‌های تیره و براق سنگین و رنگ‌های مات و خنثی سبکند. تعادل میان رنگ‌ها در یک اتاق از حس سنگین یا سبک بودن آن جلوگیری می‌کند. در اینجا مبل چرمی قهوه‌ای با کوسن‌های رنگ روشن و سبد حصیری روشن متناسب است. همچنین برای تابلوهای با زمینه روشن، قاب‌های تیره انتخاب شده ‌است.

۷-ارتفاع

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

با استفاده از ارتفاع، حس بودن در یک فضای کوچک را تغییر دهید. در این اتاق‌خواب کوچک، استفاده از پرده بلند که تقریبا از سقف آویزان شده است، تاج بلند تخت و در اصل ایجاد خطوط عمودی حس بزرگ‌تری به اتاق داده است.

۸-تنوع مقیاس

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

تنوع مقیاس در یک اتاق دارای اهمیت است. اما تفاوت‌های شدید موفقیت‌آمیز نیست. یک لامپ خیلی بزرگ بالای میزی کوچک یا یک تابلو و اثر هنری کوچک بالای کاناپه خیلی بزرگ عدم تعادل را به همراه دارد. در تصویر زیر متناسب بودن اندازه تابلو و شومینه، فضای اطراف شومینه را کانون توجه قرار داده است.

۹-پیدا کردن اندازه درست

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

مطمئن شوید اندازه هر مبل برای هدف مورد نظر مناسب است. اگر کاناپه‌ای بزرگ را برای نشستن چند نفر در نظر گرفته‌اید، پس میز وسط نیز باید به اندازه کافی بزرگ و بلند باشد تا بتوانید از آن برای سرو و قرار دادن وسایل پذیرایی استفاده کنید.

۱۰-بعد دهید

با اصول اولیه دکوراسیون منزل آشنا شوید

لایه‌ها، اتاق را از حالت تخت و مسطح بودن در می‌آورند. برای لایه‌دار کردن، اندازه وسایل را متفاوت انتخاب کنید. در اینجا، آینه‌ها و تابلوها به همراه وسایل به صورت لایه‌لایه کنار دیوار قرار گرفته‌اند. از بزرگ به کوچک قرار دادن وسایل، آن‌ها را منسجم نشان می‌دهد.

برچسب‌ها: ,
منبع: www.yjc.news

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

تزیین کنار میز تلویزیون-تزیین پشت میز تلویزیون

۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

برای تزیین اطراف و پشت میز تلویزیون بهتر است تعادل را رعایت کنید. در این مقاله ایده‌های تزیین میز تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با الهام از این ایده‌ها کنار میز تلویزیون خود را به بهترین نحو تزیین کنید.


دیدگاه خود را بنویسید