آشنایی با باکس ها و شلف های تزئینی

آشنایی با باکس ها و شلف های تزئینی

با نصب باکس‌ها و شلف‌های تزئینی بر دیوار قسمت‌های مختلف منزل خود می‌توانید از دکوری‌ها و وسایل تزئینی گوناگونی استفاده کنید. به عبارتی این باکس‌ها همانند طاقچه عمل می‌کنند و می‌توانند باعث زیبایی دیوار منزل شما شوند. البته بهتر است در نظر داشته باشید که زمانی باکس‌ها بر دیوار زیبا به نظر می‌رسند که سبک دکوراسیون منزلتان از نوع مدرن باشد. در ادامه بیشتر با باکس‌ها و کاربردهایشان آشنا می‌شوید.

باکس ها مدل های مختلفی دارند که متریال به کار رفته در ساخت هرکدام نیز با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی باکس ها به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  • باکس های چوبی
  • باکس های فلزی
  • باکس های ام دی اف

باکس های چوبی

آشنایی با باکس ها و شلف های تزئینی

در میان این ۳ مورد باکس‌های چوبی نسبت به مدل‌های دیگر طرفداران بیشتری دارند. به طور مثال نمونه ای از باکس های چوبی در بازار به فروش می‌رسند که به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این باکس‌ها برای نصب بر دیوار اتاق خواب یا قسمتی از سالن پذیرایی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

باکس و شلف های فلزی

دسته‌ای دیگر از باکس‌ها وجود دارند که از جنس فلز هستند. این باکس از نظر کیفیتی نسبت به چوبی‌ها مناسب‌تر می‌باشند، اما مانند باکس‌های چوبی ظاهر چندان زیبایی ندارند. باکس‌های فلزی نیز در ابعاد و اندازه‌های مختلفی به فروش می‌رسند و می‌توانند به عنوان شلف‌هایی برای قرار دادن دکوری‌های تزئینی در محیط پذیرایی منزل استفاده شوند.

آشنایی با باکس ها و شلف های تزئینی

اما معمولا از باکس‌های فلزی در دکوراسیون اتاق خواب و به خصوص اتاق خواب کودک استفاده می‌شود. همچنین باکس‌های فلزی نسبت به چوبی‌ها قیمت ارزان تری نیز دارند.

باکس های ام دی افی

باکس‌های ام دی افی به نوعی شبیه به چوبی‌ها هستند که با طرح و رنگ‌های مختلفی نیز به فروش می‌رسند. این باکس‌ها نسبت به مدل‌های فلزی زیباتر و قیمت بالاتری نیز دارند. معمولا از این باکس‌ها در محیط نشیمن دکوراسیون‌های مدرن و برای قرار دادن دکوری جات استفاده می‌شود. مشتریان خریداری این باکس‌ها می‌توانند پیش از خرید اندازه دلخواه و مورد نیاز خود را به فروشنده بگویند و باکس‌ها را با اندازه دلخواه خود تهیه کنند.

آشنایی با باکس ها و شلف های تزئینی

روش نصب باکس و شلف‌های دیواری

روش نصب این باکس ها بسیار آسان است و نیاز به اقدام خاصی ندارد. باکس های دیواری با استفاده از پیچ و مهره بر دیوار نصب می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن وسایل دارند. به خصوص باکس های فلزی که هیچگونه محدودیت وزنی ندارند و وزن وسایل قرار گرفته در داخل آن ها فشار یا صدمه ای به باکس ها وارد نمی کند.

نوع دیگری از باکس ها نیز وجود دارند که بدون نیاز به پیچ و مهره در هر قسمتی از منزل می توانند استفاده شوند. این باکس ها مانند کمد می باشند و تنها به دیواری نیاز دارند که به آن تکیه کنند.

بیشتر بخوانید: واک این کلوت چیست؟

نکات مهم هنگام خریداری باکس و شلف‌ها

همانطور که گفته شد، باکس ها مدل های مختلفی دارند. بنابراین ابتدا بهتر است که مشتریان سبک دکوراسیون منزل و همچنین متراژ قسمتی که قرار است باکس ها را در آن قرار دهند، در نظر داشته باشند. زیرا توصیه می شود که باکسی که برای منزل انتخاب می شود، مدلی و ابعادی متناسب با موارد گفته شده را داشته باشد.

مورد دوم کیفیت باکس ها می باشد. گاهی اوقات افراد قصد دارند که باکس ها را برای قرار دادن دکوری های مجلسی که وزن بالایی دارند، تهیه کنند. در چنین شرایطی معمولا بهتر است که باکس ها از نوع چوبی یا فلزی باشند. زیرا این مدل از باکس ها نسبت به مدل های ام دی افی مقاومت بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل میز و صندلی کودک

کلام آخر

این روزها باکس و شلف ها می توانند به عنوان وسیله ای مناسب جهت تزئین دکوراسیون داخلی منزل استفاده شوند. طراحی استاندارد و قیمت مناسب این باکس ها باعث شده که افراد زیادی از آن ها به جای کتابخانه های بزرگ و گران قیمت استفاده کنند. در این مقاله مدل های مختلف این باکس ها و کاربردی که دارند را به طور کامل بررسی نمودیم که افراد علاقه مند به استفاده از آن ها با اطلاعات کاملی نسبت به خرید باکس ها اقدام نمایند.

برچسب‌ها: ,
منبع: decoranik.ir

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

ساخت میز عسلی با لوازم دور ریختنی- آموزش ویدیویی این میز عسلی در پست وجود دارد.

ساخت میز عسلی با لوازم دور ریختنی

ساخت میز عسلی با لوازم دور ریختنی نه تنها راهی خلاقانه برای دکور منزل شماست، بلکه به حفظ محیط زیست هم کمک می کند. با کمی خلاقیت و ابتکار می‌توانید از وسایلی که به نظر بی استفاده می آیند، میز عسلی‌های زیبا و منحصر به فردی بسازید. برای مثال می توانید از قوطی‌های کنسرو، بطری‌های پلاستیکی، تایرهای کهنه و کمی رنگ و لوازم تزئینی میز عسلی‌های زیبا بسازید.

تزیین کنار میز تلویزیون-تزیین پشت میز تلویزیون

۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

برای تزیین اطراف و پشت میز تلویزیون بهتر است تعادل را رعایت کنید. در این مقاله ایده‌های تزیین میز تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با الهام از این ایده‌ها کنار میز تلویزیون خود را به بهترین نحو تزیین کنید.


دیدگاه خود را بنویسید